Een goede SEO-specialist draagt bij aan jouw online succes. Door je website te laten optimaliseren door een goed online marketing bureau is je website beter vindbaar, is deze gemakkelijk en duidelijk te gebruiken voor de bezoeker en profiteer je van een goede conversie. Het optimaliseren van je website is een specialistisch vakgebied omdat de ontwikkelingen zich razendsnel opvolgen. Website optimalisatie kan ingedeeld worden in drie hoofdcomponenten die we in dit artikel zullen bespreken. SEO optimalisatieSEO optimalisatie is een belangrijk onderdeel van je zoekmachine marketing, samen met zoekmachine adverteren (SEA). SEO gaat over je organische bereik, waar je niet voor betaald, terwijl SEA over de betaalde advertenties gaat. Start bij het optimaliseren van de technische SEO onderdelen, zoals de laadtijd van je website, het oplossen van errors zoals de bekende ‘404 not found’) en het verwijderen van dubbele metabeschrijvingen en titeltags. Google Search Console is een handige tool om problemen op te sporen in de site-indexering. Vervolgens ga je de content op je website optimaliseren, onder andere door alle afbeeldingen het juiste formaat en de juiste naam te geven, te werken met sterke titels en tussenkoppen en relevante links te plaatsen. Usability optimalisatieUsability is de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of webshop. Je wilt deze zo inrichten dat de bezoeker geen obstakels ervaart, alle informatie kan vinden die hij of zij nodig heeft en met gemak een bestelling kan plaatsen. Usability optimalisatie draagt bij aan je conversie doelstellingen. Zo heeft je website onder andere een responsive webdesign nodig voor een optimale gebruikerservaring op mobiele apparaten. Een goede gebruikservaring draagt ook bij aan je ranking in Google en dus de zoekmachine marketing. Zo indexeert Google websites mobile-first, wat wil zeggen dat de zoekmachine de mobiele versie van de content gebruikt voor het indexeren en ranken van je website. Responsive webdesign is dus een onmisbaar onderdeel van je website optimalisatie. Conversie optimalisatieZodra je website goed gevonden wordt in Google en je genoeg bezoekers krijgt is het tijd voor conversie optimalisatie. Dit betreft het omzetten van een bezoeker naar een klant of lead. Je krijgt dus meer resultaat uit hetzelfde aantal bezoekers. Dit gebeurt onder andere door A/B testen. Conversie optimalisatie is een specialistisch vakgebied en kan je zeer veel opleveren. Het valt dus aan te raden om hier een specialist voor aan te nemen met veel kennis en ervaring.
|