Engagement en interactie verhogen op sociale media

Interactie en engagement verhogen doe je door middel van inhakers op social media. Dit kan op Snapchat, Instagram, maar ook op Facebook.  Er doen zich ieder jaar weer genoeg gebeurtenissen voor, waarop ingespeeld kan worden. Neem bijvoorbeeld feestdagen, wedstrijden enzovoorts. Hieruit kan veel inspiratie geput worden. Als je zelf veel met deze gebeurtenissen bezig bent, wordt het natuurlijk makkelijker om hierop in te spelen. Neem een goede portie humor en ga aan de slag met jouw creatieve ideëen. Zorg met inhakers voor berichten die aansluiten op jouw onderneming. Zo maak je van jouw social media kanalen een waar succes. 

 

Bij McDonalds werkt ook een creatieve kunstenaar

Recent gebeurd. Een kunstwerk gemaakt op basis van duct tape. De banaan werd aan de muur bevestigd. De hele wereld was in shock, nadat bekend gemaakt was dat het kunstwerk voor 150 duizend dollar verkocht was geworden. McDonalds heeft met deze post veel fans erbij gekregen zo lijkt het. Waar een social media post niet allemaal goed voor is. 

De gevolgen van hete zomerdagen zijn bekend

Als het warmer is dan 40 graden, dan kun je je voorstellen dat het nauwelijks tot niet uit te houden is in een tuinhuisje. Hier was Hornbach ook van op de hoogte en hier speelden zij in de zomer van 2019 dan ook erg goed op in. Op de warme temperaturen werd door vele bedrijven ingehaakt. Hornbach had toch wel beduidend de beste inhaker bedacht. Hornbach had bedacht dat je een sauna in de zomer namelijk ook als sauna kon gebruiken. 

Chaos door een fout knopje

Chaos door een fout knopje? Ja dit is echt gebeurd! Er werd even op Schiphol gedacht dat er sprake was van een kaping. Gelukkig bleek niets minder waar te zijn. Toen het nieuws bekend werd kun je je voorstellen dat hier enige grapjes over gemaakt werden. Veel bedrijven speelde hier goed op in. 

Toen Dotan in de publiciteit kwam

Nepvolgers is nogal een taboe. Echter blijken mensen dit toch echt te hanteren. Zo werd in 2018 duidelijk dat zanger Dotan gebruik maakte van nepvolgers. Hij werd betrapt en werd vervolgens aan zijn eigen schandpaal genageld. Hierop heeft Bol.com fantastisch ingehaakt met een creatieve boodschap. 

De juiste baan is niet voor iedereen weggelegd

Iedereen kent het moment nog wel. Sven Kramer richting goud, maar toch niet bleek op het laatste moment. Zijn toenmalige coach wees hem de foute baan in. Weg was het goud. Sven gediskwalificeerd en teleurgesteld. Nederland teleurgesteld. Hier heeft Randstad op ingehaakt met een boodschap dat een juiste baan niet voor iedereen weg is gelegd. Zo’n bericht gaat natuurlijk viraal.

Chili verloor van het Nederlands Elftal

Volgend jaar is er een EK en het jaar daarna een WK, sta dan klaar voor de inhaakmomenten, want die komen er genoeg. Zo is in het verleden ook ooit ingehaakt geworden op de wedstrijd Nederland-Chili. Nederland won met 2-0 en hier werden veel Nederlandse mensen natuurlijk erg blij van. Hema haakte op deze boodschap is dat Chili gemalen werd door hun pepermolen. Leuk bedacht, Hema. 

Wie kent deze legendarische wissel niet? 

Erop of eronder. Zo dacht Louis van Gaal ook toen hij met de meest legendarische wissel ooit kwam. Hij wisselde in de tweede helft van de verlening onze niet zo’n penaltykiller Cillessen voor onze penaltykiller Krul. Aan Krul de taak om Nederland verder het toernooi in te keepen. En jawel hoor, hij stopte er twee. Hiermee ging Nederland door naar de volgende fase in het toernooi. Andrelon heeft hierop ingehaakt door te veronderstellen dat het door hun shampoo kwam. Want die geeft natuurlijk de perfecte krul. Met een knipoog. 

Mocht je er nog steeds niet uitkomen na het lezen van deze blog, neem dan contact met ons op. Wij helpen jou natuurlijk graag verder bij het opstellen van inhakers.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – bedrukte promotiematerialen.

https://www.promoboer.nl/