<h2>Kunsteducatie in wel 7 disciplines</h2> Kleinkunstig en Grote Broer zijn niet zomaar een kunsteducatie aanbieder. Wij hebben namelijk wel 7 disciplines waarbinnen we authentieke workshops ontwikkelen. Hierdoor kunnen we scholen voorzien van multidisciplinaire programma’s met ambachtelijke workshops zoals zeefdrukken, maar ook digitale media workshops zoals Hololens. Om dit te realiseren werken we samen met meer dan 250 kunstprofessionals die een passie hebben voor lesgeven. Naast dat ze voor ons voor de klas staan, staan ze ook nog wekelijks in de kunstsector. Op deze manier leren leerlingen van échte kunstprofessionals en niet zomaar workshopdocenten. Ben jij op zoek naar een <a href=”https://www.grotebroer.nl/basisschool-projecten/creatieve-dag-op-school/”>creatieve workshop met kinderen</a> of jongeren? Dan helpen wij je graag verder! Lees hier beneden 2 voorbeelden van wat we aanbieden en hoe uiteenlopen dit dus kan zijn. <h2>Theater workshops en hun werking</h2> Wij zijn erachter gekomen dat theaterworkshops nog zoveel meer kunnen brengen dan alleen een leuke ervaring en een kennismaking met spelen op het toneel. Theaterworkshops werken namelijk perfect voor het werken aan de <a href=”https://www.kleinkunstig.nl/workshops-groepsdynamiek-binding/”>Groepsbinding in de klas</a>. Of het nu gaat om een nieuwe groep leerlingen die elkaar moet leren kennen, of om het herstellen van een fijne dynamiek in de klas, onze workshops zijn hiervoor zeer geschikt. <h2>Innovatieve workshops voortgezet onderwijs</h2> De Hololens (Mixed Reality) heeft de toekomst. En die is dichterbij dan je denkt. Met mixed reality combineer je letterlijk de werkelijke en virtuele wereld, waar je kunt rondkijken en waar je zelf deel van uitmaakt. Deze technologie wordt nog volop onderzocht en wij doen dat in het onderwijs! Tijdens activiteiten met de Hololens maken leerlingen hun eigen holografische kunstwerk. Leerlingen beleven op deze manier de mogelijkheden van digitale werkelijkheden. Ze leren wat de impact van augmented reality op hun leven is en op welke manier ze dat creatief kunnen toepassen. Daarnaast bedenken de leerlingen in deze workshop ook een eigen virtual reality animatiefilm. Na het maken van de film en de holografische kunstwerken bekijken de leerlingen de animaties terug met een virtual reality bril en een smartphone. Zo zien ze het effect van de techniek. |
https://www.grotebroer.nl |