Werkrelaties onderhouden

Als je een bedrijf runt, dan is het van belang om een goede relatie te onderhouden met je werknemers en klanten. Voor je personeel is het een teken van waardering na al het harde werken als de baas je erkenning geeft. Je doet er daarom goed aan om af en toe iets extra’s voor ze te regelen. Ook voor de klanten is het van belang om een goede relatie te onderhouden. Er zijn meerdere mogelijkheden om iets leuks te organiseren. Verspreid door het jaar heen een paar leuke activiteiten om te doen.

Leuke ideeën voor het werk

Een creatief bedrijfsuitje plannen doet het altijd goed. Kies eens voor een excursie naar een bepaalde stad of organiseer een survival dag. Zorg voor genoeg afwisseling en creativiteit, eventueel met teamopdrachten. Dit bevordert de teamgeest en zo leren alle collega’s elkaar beter kennen.

Voor klanten en collega’s kun je ook eens een etentje organiseren. Dit kan met het hele bedrijf, één afdeling of alleen met klanten. Barbecueën of sushi eten zijn leuke alternatieven voor een standaard restaurant. 

Om je waardering voor je werknemers te laten blijken, kun je ze zomaar tussendoor een waardebon geven. Een VVV-bon of een bon voor een bepaalde winkel volstaat meestal al. Een klein gebaar, maar het wordt zeer geapprecieerd. Soms kun je zelfs in samenwerking met een winkel korting krijgen bij de aankoop van veel bonnen als bedrijf zijnde. Zo bespaar je zelf ook nog iets op de uitgaven. 

Probeer aan einde van de werkweek met z’n allen bij elkaar te gaan zitten om de week goed af te sluiten. Stop een uur eerder dan normaal zodat er genoeg tijd is voor deze weekendborrel. Zorg voor wat drank, hapjes en muziek om de sfeer er goed in te krijgen. Met een weekendborrel sluit je de week ontspannen af. 

Normaal gesproken stuur je naar nieuwe klanten de informatie van je bedrijf en de producten of diensten die je verkoopt. Een leuk alternatief is om ze een custom brainteaser mee te sturen, dit kan ook naar bestaande klanten. Een custom brainteaser kan een puzzel of raadsel zijn die de klant moet ontcijferen om meer te weten te komen over jouw bedrijf. Deze puzzel kan ook gewoon gebruikt worden om extra op te vallen, zodat klanten je beter onthouden.

https://123puzzleme.com/services/

Dit vind je misschien ook leuk...